Sju förtrollade kvällar

13 Okt

sju förtrollade kvällarSju förtrollade kvällar av Mårten Sandén.

Det var ganska länge sedan jag gick i mellanstadiet och det är likaså ganska länge sedan jag fick den där känslan av att jag skulle vilja spendera ett helt skollov med att läsa, läsa, läsa. Den här boken fick mig att känna precis just så, för den var så himla fin.

Buster Bolin är skolans kung. Det är i alla fall så många andra skulle beskriva honom. Han är inte speciellt duktig i skolan, förutom när det gäller sport. Han håller på med boxning och är riktigt bra på det. Faktiskt så bra att han ska få dispens för att vara med i distriktsmästerskapet, även att han bara är 12 år. Han hade en bror, Jack, som inte finns längre.

En kväll stöter Buster på en lite märklig man som ger honom sju biobiljetter. Buster tycker först att det är väldigt märkligt, speciellt med tanke på att biografen som biljetterna ska gå till är nedlagd. Men det verkar som att något magiskt ger biografen liv och Busters liv förändras radikalt.

Så, ge mig ett höstlov eller ett jullov, den här boken och varm choklad. Bättre kan en inte ha det!

/Jennie

Lämna en kommentar