Två lättlästa böcker!

15 Apr

Här kommer det tips på två stycken böcker för dig som börjat läsa lite svårare texter själv!

Äppeltjuven – Ann-Charlotte Ekensten

9789178250790Tyra och hennes pappa ska ut med sin husvagn Silverkulan och campa. Nu så ska dem ut i skogen! Dem hittar en fin plats på en camping att ställa sig på och allt är super bra. Dem bestämmer sig för att ge sig ut i skogen och plocka svamp. Men där ute i skogen så kan det ju finnas alla möjliga djur. Och ett av dessa verkar väldigt sugen på deras matssäck!

 

 

Monsterhotellet – Frisörbesöket – Anna Hansson

I den senaste boken om Monsterhotellet så bestämer sig pappa Bosse för att Ulv och Ylva128100-Monsterhotellet---Frisörbesöket--framsida-min ser alldeles för ovårdade ut! Men senast pappa Bosse klippte dem så såg dem ju helt löjliga ut i säkert ett halvår! Hur ska dem göra för att slippa??

/Saga

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: